fredag 2 augusti 2013

Avkoppling kaffe med rån...

Trevlig läsning, boken Kaffe med Rån handlar om ett gäng pensionärer som bor på ett privatägt äldreboende. Allt blir sämre inget kaffebröd till fikat!  Budgeten måste till varje pris dras ned och det drabbar de boende som gör uppror på ett mycket originellt sätt. Humoristiskt skrivet om ett ämne som berör.
Har suttit på balkongen och läst den härliga historien om de uppfinningsrika pensionärerna.



Sweet home Alabama har jag också lyssnat på. Påminner mig om en sommar för några år sedan.

KRAMAR

17 kommentarer:

Tina sa...

En god bok sitter aldrig fel!

Trevlig helg

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt när man hittar böcker som är bra, den här sommaren har jag läst gamla ur bokhyllan, såna jag glömt.
I kvällningen ska jag och maken ha musiktävling, vi gissar på låtar och intron, jätteroligt.
Stor kram
AnnaMaria

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Boken høres morsom og fin ut ! Godt når man finner en bok man har lyst til å lese. God helg !

Anneli sa...

Härligt med bra böcker..............särskilt under sommaren tycker jag att jag läser mer.
Tack för boktipset.

Ha en fin sommarkväll,
Kram Anneli

Cajsas Faster sa...

Halloj i stugan :)
Den känner jag inte till. Annars har jag också läst massor i sommAR. Det är så skönt när man kommer igång och kan läsa och njuta av det!

Vilka dagar! Vilken semester!

Ha det fint, Kram Marie

lisashus sa...

Vilken härlig sommar vi har och så skönt det är att hinna läsa lite. Den boken verkar intressant och säkert rolig som du säjer här!
Ha en fortsatt skön helg!
Kramar
Lisa

Änglarum sa...

Hej! den boken har jag stått o hållt i!läste Surt sa räven om rabarberna på semestren, lite samma stuk kan jag tro..ha en fin forts på helgen <3 kram Jessica

Hanna sa...

Har hört talas om den, men inte läst den själv.
Kram
Hanna

Hajan sa...

jag berättade nyss att jag hade den som talbok, och visst jag skrattade högt flera gånger.
Boken är bra men inte att lyssna på, jag trivs bäst när jag kan läsa själv.
Den som läste på min talbok var Helge Skoog, det var inget fel på honom heller, det är fel på mig
förstås.
kram Hajan

Viola sa...

Läsa är livet, har alltid några på g, ska just läsa boken om Ove som alla pratar om, hoppas allt är bra med dig, puss och kram

Silje Marie_OtheliesHjem sa...

Hei på deg:) deilig å kople av litt med en god bok i blant, jeg bare elsker å lese;) ha ei god natt;) klem fra meg!

Fröken Tindra sa...

Det är så härligt med böcker! Din låter intressant.
Kram!

Lilla Rummet sa...

Det låter som en intressant bok. Har inte läst någon bok ännu i sommar som jag brukar, vet inte var tiden tog vägen egentligen. Får bli en bok till hösten istället.
Ha det gott
Kram Britt

Nyanser av vitt sa...

Så himla mysigt vännen.
Kramisar Agneta

Mycket annat & lite betong sa...

Det låter som en aktuell bok om äldreboende! Kanske kan man lära sig något av de pensionärerna.

Kram Agneta

Maria sa...

Tack för boktipset... jag tror att det kan vara en bok som passar mig!

Älskar ditt blommönstrade täcke... åh så ljuvligt!

Önskar dig en skön och fin fredag och kommande helg!

Många sommarkramar till dig från mig!

Nyanser av vitt sa...

Mysigt sweetie
Kram