torsdag 7 april 2011

Min nya sänggavel...

Hej på Er! Ibland är blogger allt bra konstig...vissa gånger lyckas jag få texten över bilden och så vill jag ha det. Andra gånger som nu är det tji! Har allt trixat och mixtrat må ni tro!

Vill i alla fall visa er min nya sänggavel, tycker så mycket om formen på den och det beige/bruna tyget!
Matchande kuddar.
De vita kudd överdragen hittade jag långt inne i ett skåp när jag städade, de är en present från Egypten som jag fick för säkert tjugo år sedan. Det låter som det inte städas ofta här:) Men de har liksom gömt sig bland allt det andra vita!!
Vid sänggaveln har jag lagt en tunn bomulls matta, hihi! Den är från Miljögården och köpt hos Tant Elwira...som synes kan den användas till mycket, det är bara fantasin som sätter gränser:)  Här utanför blåser det som sjutton, klass 2 varning har utfärdats. I vilket fall så passar jag på att önska Er som kikar in en riktigt Trevlig Helg! Kram Helena            



19 kommentarer:

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Helena! Wow så fin gavel. Ljuvligt med kuddarna du lagt på sängen. Så snyggt att variera med olika modeller. De avlånga är kanonfina ihop med fyrkantiga och runda...

Ha en fiiin helg och ta hand om dig.
Stanna inne och mys nu när det stormar hos dig...

Kramar
Måddan

EM sa...

Jättefint med den nya gaveln. Härligt med de milda färgerna.
Här blåser det också ordentligt, men jag ser att ni har det värre där uppe. Får hoppas att alla tak håller sig på plats och att djur och människor klarar sig helskinnade.
kram elsamarianne

Skogslyckan sa...

Gaveln blev verkligen fin, ser så mysigt ut med alla kuddar! Blev så nyfiken på din ljusgröna klocka, har du visat den på bloggen nån gång?
Kramar Pia

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin gavel
Allt är fint ihop
Ha en bra dag

Vardag och flärd sa...

Så fint och jag gillar verkligen färgerna!
Ha en härlig helg!
Kram Eva

Skogslyckan sa...

Hej igen! Ja det var moraklockan som du skrev om i din kommentar hos mig. Älskar moraklockor och har länge önskat mig en. Vore kul att se din!
Kram Pia

Maria sa...

Underbara färger...så milt och behagligt :) Önskar dig en härlig helg Kramar Maria

Roses & Angels sa...

RARA vän♥ Tack för din hälsning och dom vackra orden om smycket. Så fint du har gjort och vilken fin gavel. Önskar mig en himmelsäng hihi en Christa säng. Hoppas du får en underbar helg. KRAM

Lauras Lilla Hem sa...

Hej,tittar in hos dig för första gången...alltid så kul att kika runt...

Jag är absolut ingen expert utan snarare nybörjare...men om jag vill ha texten överst börjar jag med att skriva några rader och lägger sedan in bilden (samt kollar att markeringen verkligen är under bilden först)...för har man lagt in bilden först och den kommer högt upp så har iallafall inte jag lyckats flytta ner den...
Ha en trevlig helg /Kramis Maria

Fågel Blå sa...

Hej!!!
Vad fin din gavel blev!!!!
Och alla mysiga kuddar och allt annat!!!!
Så finbt!!!!!
Ha en fin helg!
Kram Kathrine

Änglarum sa...

Hej Helena! villken fin sänggavel o mysiga kuddar! Tavlorna ovanför är bara så fina,jag är svag för rosor.. Önskar dig en trevlig helg! kramiz Jessica

bakom berget sa...

Hej Vännen! Men oj, vilken fin sänggavel du har skaffat dig. Kuddarna passade ju perfekt till den oxå. Jag håller oxå på att fixa om lite här hemma idag. Skönt att variera sig lite.Jag provade ringa dig igår. Testar igen lite senare. Hoppas du får en mysig helg. Utan blåst men med sol.
PUSS O KRAM!

Anonym sa...

Hello Helena ~ Your bedroom looks awesome! I really love this look, You did such a beautiful look here. A little windy here this evening too, I hope for spring weather for all of us soon. ;)
Happy weekend,
Hugs Rosemary...

Country Hill sa...

Ja Din sänggavel är verkligen snygg och färgen är så fin, mysig med alla fina kuddar.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Cajsas Faster sa...

Den sängen ser skön och inbjudande ut!!

Tänk vad man har i sina gömmor:)

Trevlig helg, Kram Marie

Monika sa...

Sååå otroligt fint! Vilka milda och fina färger ihop! Perfekt HARMONI! :o)

Jag håller också på att bli tokig på blogger!

Ha det bäst!

KRam

Monika

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen
Tack söta för dina fina ord hos mig. Hoppas allt är bra.
Kram Agneta

Viola sa...

Så himla fint du fått till det :) och roligt att få se tavlorna på plats, här är man rejält trötter men så glad..blev så lyckat, snart ses vi, pussen

Roses & Angels sa...

TACK söta du! JA jag är så nöjd. Har ju länge jagat efter en skohylla och hatthylla. NÄR jag så den här hyllan på loppis visste jag direkt. DÄR är den min sko och hatthylla. Gubben tittade lite skumt på mig och förstod inte. NU när den står klar så säger han att det vart skit bra. =). OJ lådorna har jag köpt för många år sedan på underbara hem här i stan. Har inte sett dom där nu men dom kanske kommer in igen, vem vet. Ha en underbar kväller. KRAM