tisdag 22 mars 2011

Bloggfest i sköna maj...

Hej Hopp! Redan tisdag, tycker ni inte att veckorna rusar förbi? Har läst att man redan sett fjärilar på andra håll i landet men här är det gråmulet och lite snö kvar fortfarande! Elsas födelsedag firade vi hos pappa H...kunde inte låta bli att ta några sneak peak foton. 
När vi satt och fikade, pratade vi om inredning och H nämnde ordet Shabby Chic...Farfar H, nittiotre år satte då handen bakom örat och sa "fäbods chic vad är det?" Där myntade han ett nytt uttryck:) 

Helgen har jag tillbringat i goda Vänners lag...vi var fyra tjejer som träffades hos Viola med bloggen Violas Romantiska Hem! God mat och trevligt sällskap kan det bli bättre!?  (foto Violas hem)

Dem 14:de Maj ordnar Viola och Marie en Bloggfest med bl.a besök på Slottet Mauritzberg som ligger i närheten av Bossgård. Klicka på BILDEN i högerfältet och anmäl Er ni också...visst låter det härligt?! (foto Violas vackra hem)
Kram Helena

15 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Mysiga bilder!!!!
Förstår att ni trivs i varandras sällskap!!!!
Så roligt för er!!!!
Idag är det underbart väder här hos mej!!!!
Kram Kathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad spännande med bloggträffen :)
Vilken mysig blogg du har, jag ska kika vidare men så länge vill jag önska dig en fin dag_!

Kram

Anneli sa...

Hejsan.

Vad skoj det låter med bloggträff!!!!

Härliga foton du visar.

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Lilla Rummet sa...

Härliga bilder. Kul att träffas och umgås i trevligt sällskap.
Mysigt med bloggträffen i maj. Skulle själv vilja åka dit men tyvärr så jobbar jag den helgen som vanligt.Så trist.
Ha de gott
Vårkramar

bakom berget sa...

Hej vännen! Ja visst hade vi en trevlig vistelse hos Violan. Hoppasnu bara att det är många bloggare som vill komma dit i maj. Det skulla va så kul att få lära känna flera.
Här skiner solen men blåsten viner om öronen idag. Ha en skön kväll! Kram Åsa.

Änglarum sa...

Hej! Låter som ni har haft det trevligt ni blogg tjejer :)i dag har vi riktigt vårväder här och 12 plusgrader... Ha en skön kväll kramiz Jessica

Osloskånskan sa...

Fäbodschic hahaha! Min mamma sa "fesbook"!

Hanna sa...

Tittar bara in för att säga hej!
Kram
Hanna

Viola sa...

Välbekanta bilder tror jag, har mailat till dig..och flera har anmält sig :) hoppas du raggar upp några..:) ha en skön kväll, kram

Maria sa...

Underbara bilder du lagt ut. Och detta var ju bara för gulligt fäbods chic :) Bloggträff vad kul Synd att jag inte befinner mig i närheten. Kramar Maria

Vit som snö sa...

Fäbods Chic:))) Underbart uttryck!
Låter mysigt med er bloggträff, har sett Violans fina bilder...Jag önskar jag bodde närmare bara!
Ni får säkerligen en underbar date:)
Ha det gott! Kram Cilla

Eva Linnea sa...

Då ses vi den 14 maj! Ha det gott. Kram

Skogslyckan sa...

Hoppas det torkat upp i ditt tangentbord nu.
Jag har ju också ordnat en västsvensk bloggträff, och lyckas träffa in samma datum!!? I
Hur stor är chansen att man lyckas med det...suck. Hade gärna kommit annars, är inte rädd för att åka en bit.
Ha en fin vårdag!
Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fäbods-chic, det tycker jag var ett bra ord. Och så roligt och hälsa på Viola, bloggträffen kommer och bli något alldeles extra också.
Ha en bra kväll
Kramar
AnnaMaria

Monika sa...

Jättefina bilder!
Så trevlig det låter med bloggträffen.

Ha det fint!

Kram

Monika