måndag 7 februari 2011

Stensamlingen...

God Kväll i stugorna! Ja här har det blivit rena stensamlingen,  jag slog sönder en stor golv vas som var fylld med dom här stenarna. När jag diskade den så sa de PANG och så var köksgolvet fyllt med glas splitter! Inte blev jag särskilt ledsen heller, ja glaset var ju inte så kul att få upp...men annars var vasen liksom i vägen överallt och samlade damm gjorde den också!  Massor.
Sedan hamnade stenarna i stor plastbunke, tills jag en dag behövde den till annat. Då kom detta arrangemang till:)
Konstgjorda rosor är inte dumt...och rosa tillhör våren tycker jag!
(Bilden är lånad från nätet någonstans) En av de läckraste lampor jag någonsin sett...är det någon som vet vad den är tillverkad av, och vilket märke? Kan vara både av plast eller glas, visst är den snygg??  KRAM Helena

16 kommentarer:

Unknown sa...

http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Hej Helena
Det blev ju en fin uppsättning under glaskupan, vilken lampa, såå snygg, skulle vara kul att veta, vad är den gjord av.

Kram Maggan

Hanna sa...

Så fint med stenarna.
ha en fin måndagskväll.
kram
Hanna

Systrarna Hjertén sa...

Ingen aning om lampan, men läcker är den!!

Mvh
Frida

bakom berget sa...

Va fint du har gjort med stenarna! Jag älskar att samla på stenar, men som du säger...helt plötsligt är dom bara ivägen.
Man skulle kunna tänka sig att lampan är gjord av små glödlampor. Vet inte...bara gissar.
Ha en fin fortsättning på kvällen! Puss o Kram!

Vit som snö sa...

Jag känner igen det där att vissa saker är "ivägen"...så man kan nästan känna tacksamhet om det "olyckas" och går sönder;)
Vackra stenar, det kan vara dekorativt till oändligt massa saker. Och du har skapat så fina arrangemang! Det var nog "meningen" att vasen sprack;)
Ingen aning vad den vackra lampan är gjord av...men fin är den!
Ha det gott! Kram Cilla

Snäckskalsdalen. sa...

Ibland kan det vara nästan befriande när något går sönder och du gjorde ju jättefint av stenarna och så slipper du dammsamlaren!
Lampan var hur fräck som helst, jag har en svaghet för häftiga lampor, men jag har inga själv!!! Bara vanliga småtråkiga.
Kram

barbrok sa...

Fin stensamling, såna kan man göra mycket med i sina arrangemang! Lampan har jag sett för många år sen och varit på jakt efter men sen har den fallit i glömska. Det var glas, åtminstone på "min". Har för mig den var svindyr också. Totalt glömt vem som sålde den.
Barbro

Fågel Blå sa...

MMM så fint du arrangertat för stenarNA!!!!!
Och du denna lampa skulle man ha!!!!
Kram kathrine

Lilla Lycksta sa...

Jättecharmigt med stenarna under glaskupan. Den lampan skulle jag kunna tänka mig. Visst hör rosa våren till.Ha det gott!

Kram Camilla

Viola sa...

Det var nog en mening med att den skulle gå i krasch för detta blev ju så fint, du kan du...:) ha en skön kväll, pussen från Otto och mig

Farfars stuga sa...

Ibland kan olyckan ju vara en lycka! Själv är jag inte så förtjust i stenar men tjejerna destomer så de finns ändå.

Kram Cia

Maria sa...

Wow...stenar. Detta är också min passion. Släpar alltid med mig stenar, snäckor mm hem. Det är så härliga minnen många gånger i stenar. Snyggt blev det också. Och lampan var ju häftig tycker jag. Kramar från Maria

Jenny sa...

Hej Helena!
Vad fint du arrangerat det med stenarna.

Vilken cool lampa, en sån har jag inte sett förut:)

Ha det bra!

kraam Jenny

Country Hill sa...

Hej vännen, fina arrangemang med stenarna kanske inte var så tråkigt att det gick som det gick med vasen.
Har sett en liknande lampa som var gjord av glödlampor men det var ett par år sen.
Ha det gott!
Kram Lena

Roses & Angels sa...

Hej och hå här är jag. Ja du tiden rinner iväg och barnen bara växer. TÄNK att det snart är 4 år sen hon föddes lilla J. Emma har börjat intressera sig mer och mer av pyssel vilket är super kul. DÅ har jag någon att pyssla med här hemma hihi. Hoppas du har det bra i snöstormen. KRAM

Anonym sa...

hej. sök på internet på LAMPA GRAPE. det är inte samma lampa men en liknande, inte så stor. den kostar ca 1900kr. LYCKA TILL! :)