tisdag 1 februari 2011

Hello Dolly...

Hej alla Raringar! Här kommer ett litet livstecken från mig. I helgen har Elsa och jag varit i Stockholm och hälsat på Dolly Katt, den sötnosen!! Om ni tycker hon ser lite, men bara lite tilltufsad ut så beror det att hon legat på djursjukhus i tre dagar!!
Annars är hon en mycket prydlig liten dam som håller ordning på hemmet och sin älskade matte!! Men nu har hon har varit förstoppad och ska  ha tarmreglerande medel i maten...det gillar hon förstås inte:)
Så ni förstår att det har varit mycket prat runt Dollys varande eller icke varande på lådan:) Dollys matte som bott i London i många år...säger att "the box" snart är känd över hela Stockholm, hihi!! Ha en skön kväll ni som kikar in och tack för Era kommentarer, de betyder så mycket! Kram Helena

20 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Vilken liten sötnos du har besökt.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

bakom berget sa...

Hi hi hi....Ja det är viktiga saker det där med lådbesöken! Hoppas att hon blir bra nu då, den lilla Dolly.
En skön kväll önskar jag dig oxå!
puss o kram!

Systrarna Hjertén sa...

Kanske inte så tufsig men väldigt lurvig...!! ;D
Riktig sötnos!

Mvh
Frida

Roses & Angels sa...

Å jag älskar den där katten. HON ÄR så vacker. Önskar mig en sån nån dag. Har haft en blå perser. Önskar mig en shaded silver =). Härligt med en tripp till huvudstaden. Hoppas allt löser sig med sötnosen. Hoppas du mår bra? KRAM

Viola sa...

VIlken beårande kisse, men jag har varit inne och kelat med min favorit idag, har ju inte sett Johanna panna på flera dagar, så Otto var itne go när jag kom in...luktad ju katt...morr..ha en skön kväll, pussen

Vit som snö sa...

Vad härligt att vara i ett "vinnarstim" :) Man blir ju så glad när man vinner tycker jag:)
Dolly...sååå ljuvlig krabat!!! Jag har haft en chinchillaperser, vit förstås, förut...önskar att jag hade nu oxå:) Efter henne en norsk skogskatt, svart, det var en tuffing;) Men..så blev jag gift med en superallergisk man...och kattlivet blev ett minne blott:(
Dom är för mysiga!
Tack för krya-på-dej-hälsning!
Ha en fin kväll! Kram Cilla

Eva Linnea sa...

Våruppfräschning på bloggen ser jag! Fint. Egen katt vill jag inte ha, men kelar & gosar gärna med andras. Passa dem ibland kan jag också göra, men bara ibland!
En varm vårkram från Eva Linnea

mariaK. sa...

Hej Helena och Tack för din gulliga kommentar!
Du har också piffat till det med lite vårblommor på bloggen, tror inte att de var där härom dagen:-)
Förstår att det blev en del "skitsnack" i Stockholm, det är aldrig roligt när de små raringarna blir sjuka. Särskilt katter kan ju vara lite svårmedicinerade om de sätter den sidan till.
Hoppas att hon piggar på sig, lilla Dolly!
Ha det gott!
Kram, Maria

Fågel Blå sa...

Åhh vilken helmysig katt!
Kram Kathrine

Anneli sa...

Hejsan.

Hoppas magen sköter sig nu i fortsättningen på söta pissen.

Ha det gott,
Kram Anneli.

Cajsas Faster sa...

Hej, grattis till alla vinster.Vilken turgumma du är:)
Ha en bra kväll. Jag ska åka och sjunga!// Marie

Tina sa...

Hej Helena OCH Dolly!
Kul att du hittade mig, ser att vi har ett par gemensamma vänner. Kul, att träffa nya..uppskattar att du lämnade en kommentar.
Ska kolla igenom din blogg, så ses vi snart igen.

Kram Tina

Jenny sa...

Hej Helena!
Hoppas allt är bra med dig!

Vilken söt Dolly! Hoppas hon snart går på "lådan" som vanligt igen:)

Kraam Jenny

Nyanser av vitt sa...

Så söt hon är Dolly. Ja Violan har allt och så gulligt av henne att lägga undan dessa tills jag kom :O)
Kram Agneta

HOUSE of ADELA sa...

Härlig blogg du har och vilken söt misse! Å synd om lilla gullet att hon varit förstoppad, jobbigt;) Har själv katt med men en utebondkatt som visar upp fångster varje dag...hmm...;)

Kram
Adela

Roses & Angels sa...

Skönt att höra att allt är bra med dig. Ja lite lugnare har det blivit här, skönt. Tack för kommentaren om nyckelskåpet. Pia har målat hihi.SÅ hon ska ha äran. Krama söta Dolly. Klart hon ska ha en massa komplimanger. KRAM på dig med och PUSSEN som Violan skriver ♥

Huset vid ån sa...

Hon ser så söt o go ut!
Hoppas att hon får vara frisk nu, stackarn....

Grattis till din fina vinst, vilken tur....

Ha en bra dag!
Kraam Therese

Norr om Köpenhamn sa...

Tusen tack för din kommenatar hos mig, blev så glad :o) Kul att du kikade in till mig.
Vilken söt Dolly! Jag såg att du vunnit handduken, grattis till den :o) Jag köpte också den före jul och har tänkt sy en ny soffkudde av den. Passar fint till sommaren!

Kram på dig och ha en riktigt skön helg!
Ulrika

Unknown sa...

Hej Helena
Så söt Dolly, har haft katt av samma ras, fast i färgen blå. Värdens underbarase, den var också väldigt lugn. Han fick njurfel.

Kul att du vill vara med på min utlottning, önskar dej, Lycka till!

Nilla Q sa...

Hej Helena!

oj, vad det var längesen jag tittade in här! Hoppas allt är bra!

Kram Pernilla