tisdag 8 juni 2010

Har man inte bekymmer så skaffar man sig...

Hej Bloggvänner! Lider just nu av en ordentlig sväng
av bloggtorka...verkligen förlamande när man inte ens
vet vad man ska skriva:) Det som ställt till det är att
jag fått en gammal byrå som stått i en koloni stuga.

Ja, hur kan någonting så roligt ställa till ett sådant elände?!
Jo, åker en möbel in så innebär det med största säkerhet
att en annan möbel måste åka ut...och innan jag accepterat
detta faktum så möbleras i princip hela lägenheten om...
både i tankar och i praktiken, och än är ordningen inte återställd.
Har nu insett att ett gammalt bord med en underbar
gammal träskiva måste få hamna i källaren i väntan på
bättre tider:)
Men kanske, kanske kan jag ställa det på balkongen
och plocka undan bordet som står där! Ja har man inte
värre bekymmer än så här får man vara glader!!
Ska fota byrån och visa framöver:) Så länge har jag
bara Ranunkler att visa!!
Kram Helena


23 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Det låter betungande....
men du skall se att det löser sej, det brukar det alltid göra!
Underbara dessa ranukler!
Ha en fin Dag!
Kram Kathrine

Country Hill sa...

Känner igen problemet man har liksom för mycket av allting iaf jag. Jag tänker ibland ett litet bord kan man alltid knö in men det blir liksom trångt. Du ska se att det ordnar sig på nåt vis.
Tack för Din hälsning till G!
Kram Lena

hagagården sa...

Hej
Ja ibland kan det vara klurit att få ihop det med möbler,men det blir nog bra till slut.
Vackra bilder på dina ranunkler.
kram o ha en fin dag.
ninni

Lilla Rummet sa...

Ja, ibland kan det köra ihop sig, och man skaffar sig extra jobb. Alltid kul att möblera om för rummen blir ju som nya. Spännande att få se byrån.
Jättefina ranunklar du visar.
Ha de gott och möblera inte in dig i ett hörn....
Kram Britt

Marie Louise sa...

Det är ordning på dig ser jag, en sak in en sak ut! Själv har jag försökt med detta, men det slutar alltid med att någon möbel hamnar i sovrummet i väntan på bättre plats vilket är frusterande när man vill ha det lugnt i sovrummet utan en massa onödiga möbler där. Jag tror ju alltid att jag ska hitta en ny plats för dessa. Kram Marie! Fina bilder på ranunklerna!

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej gumman!

Bloggtorka har vi alla då och då, känner igen det där...när orden bara inte finns... :o).

Och BARA ranunkler var inte illa. Jättefina....älskar dessa blomster men lyckas inte med dom.

Tur det finns konstgjorda....

Största kramen och varmaste tankarna!

Måddan

Hanna sa...

Fina bilder!
Kram
Hanna

Livet på Berget sa...

Angenäma bekymmer :). Hoppas allt finner sin plats snart:). Ha de gott!
Kram
/Sara

hemma hos lilla mej sa...

Underbara blommor och vackra bilder.Önskar dejen fin kväll Kram Rita ♥

bakom berget sa...

Jaså, där var du! Bloggtorka...det är nåt som även har drabbat mig så smått. Ibland tar det liksom stopp. Men man får nog upp farten igen så småningom.
Va roligt med lite nytt till hemmet. Problemet är ju det där med plats..jag känner igen mig.
Ha det gott! Vi hörs snart. Kram Åsa.

Lilla Lycksta sa...

Hej Vännen!
Känner så väl igen mig själv i det du skriver. Man vill så gärna ha plats för allting fint. Är inne i en bloggtorkeperiod själv. Ha det gott!
Kramar Camilla

Lantligt i stan sa...

Bloggtorka lider även jag av just nu, inget nytt att visa och har ingen fantasi eller inspiration alls. Blir nog bättre när allt lugnat ner sig med skolavslutningar o dyl. Visst är det jobbigt när man köpt en ny möbel och måste ut med någon annan! Helst vill man ju få plats med allt. Ha det gott! Sthlm blir det här till helgen och Kizz-konsert.
Kram Anki

Mys och hemtrevnad sa...

ranunkel är inte helt fel heller...

Jenny sa...

Hej Helena!
Kul att vi båda vann hos Malin, ja riktiga turgummor är vi:)

Hoppas det löser sig med möblerna, ser fram emot att få se hur byrån ser ut!

Vilka ljuvliga ranunkler du visar, suck!

Kraam Jenny

Skogslyckan sa...

Jag nöjer mig så gärna med ranunkler medans du fortsätter möblera om..underbara bilder! Men det skall allt bli spännande att se hur det blir till slut. Kramar Pia

Roses & Angels sa...

Hej Söta vän! har inte haft speciellt mycket tid övers för bloggen fast en jag vill men det får stå tillbaka nu tills alla måsten är borta. HOPPAS du mår bra trots bloggtorkan. Ha en fin dag Puss

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk så det kan bli! Men jag känner igen fenomenet. Man fäster sig ju också vid sådant som man haft och kan ha svårt att skiljas från det...
Men du ordnar säkert upp det!
kram
Marie

Viola sa...

Låter som ett trevligt bekymmer, skulle gärna vilja se denna som ställer till huvudbry, snart ses vi..:D kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

När du flyttat bordet och tagit in byrån tror jag din bloggtorka går över. Det är så kul och ställa iordning med saker på sen. Ska bli kul och se hur du gör. Fina blommor har du också.
Kram till dig
AnnaMaria

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha .. ja men blommorna är fina *ler*!

Vit som snö sa...

Fniss, jaa vi har ju våra i-landsbekymmer att tampas med, känner igen det där;)
Men vackra ranunkler njuter vi av!!!
Tack snälla du för pianokommentar, blev såå glad:)
Kram Cilla

Tigris Predikantan sa...

Vad är bloggtorka när du kan kommentera så fint! *ler*

Stina sa...

Vackra bilder! Ja, ibland har man bloggtorka. Det har jag varje dag känns det som och ändå skriver jag. Men jag är trött också, så kanske det påverkar lite.;-) Kram Stina