tisdag 2 mars 2010

Efterlängtad quilt...

Hej och Hå alla Fina bloggvänner! Om ni kommer ihåg så lovade jag att visa en quilt med kuddfodral till:) I våras hade Helena, Uthuset i Stan...rea i sin gårdsbutik, förälskade mig då totalt i denna quilt. Men var "dumsnål" eftersom jag redan köpt en rosa...När min vän M och jag var in i butiken nyligen, visade det sig att Helena hade den kvar! Då slog jag till snabbare än ögat:)!
Här på min säng...grönt är skönt!! Här kuddarna!
Vänder man på quilten så ser den ut så här...helt perfekt att kunna ändra färg!

Och här har jag vänt på kuddarna...jag behöver lite motvikt till allt vitt nu. Tror att det är all snö som får mig att längta efter lite färg!!



Kram Helena



31 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Tokfint! Jag är också förälskad!

Kramis Lisa

bakom berget sa...

Jag håller med! Jättefint!
Hej, från Tjatmoster. Hi,hi...

Livet på Berget sa...

Så vackert! Bra köp, tur att du slog till!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Huset vid ån sa...

Åh, Så fin den var och vad praktiskt när den var vändbar också! Idag har solen lyst från en klarblå himmel o kanske det är lite vår i luften iallafall....Hoppas att solen lyst på dig också! Kram Therese

färg o form sa...

Verkligen kanonfint!!
Må gott//Hanna

Viola sa...

Vilket kap du gjorde, pläden verklige så fin och så kan man variera den, sådant gillar jag som ofta tröttnar på saker hör hemma, idag kom första varuleveransen, spännande som bara den och jag blev inte besviken...:0) hoppas dagen varit bra,

kram

Vita rosor och förgätmigej sa...

Visst är det jobbigt när man inte kan släppa något sådär. Man kan ångra sig bittert! Det värsta är väll när det inte går att få tag på tingesten i fråga... Jag förstår att du blev helt förälskad i den där. Det blev jag oxå!
Kram/ Anna

Tina sa...

Hej där!!
Men va underbar!!! Härligt att man kan vända dem så!
Ha en fin kväll & en underbar Onsdag!!!
Kram Tina

Grön Iris sa...

Vackert så det förslår, härliga färger och det ser mjukt och skönt ut. Perfekt i ett sovrum.

Gillar din söta datorplats. Skulle också vilja ha en alldeles egen hörna, gärna med plats till allt pyssel.

Kram Linda

Fågel Blå sa...

Åhh så fin quilt!
Så läcker!
ha en bra Dag!
Kram Kathrine

Lina ♥ C´est la vie sa...

Jättejättefint!
/Lina

Nyanser av vitt sa...

Åh vad snyggt. Vilken tur du hade att den fanns kvar.
Kram Agneta

gamla skolan sa...

Vilken tur du hade , att den fanns kvar ! Den är jättefin ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Nyanser av vitt sa...

Ja ser ju att räkanren snart är uppe på 15000 så det tar jag som en anledning att fira lite. Ska bara komma på vad jag ska lotta ut. Ni kanske är trötta på mina smycken
Kram

Roses & Angels sa...

Hej! Å så fint, vad du fyndat. Wow. Tack för dina kommentarer och din omtanke. Klart du ska ha en award, du är så go. Haha ja maila gärna en bild du så jag ser hur du ser ut. hihi. Nej vi kan inte sova över, Pia måste hem för att hon har katter och ingen som tar hand om dom. Tyvärr annars hade det varit jätte trevligt. Vi väntar ivirigt på träffen. Ha det så bra kram

Roses & Angels sa...

Hej! IGEN hihi ja visst vore det kul med en bloggträff till. VI får se när det kan tänkas bli, några har redan anmält sitt intresse, skoj. Kram

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten....Hoppas att du haft en bra dag och att du haft bättre tur med vädret idag! Kram Therese

House number 15 sa...

Vilken tur du hade att den fanns kvar;) Fint blev det i sorummet, nu sover du säkert extra bra.
Kram C

Nyanser av vitt sa...

Men vad bra då kör jag på ett till då...
Kramis

Norregård sa...

Hej!!
Underbart fint Helena!!
Och två härliga sidor oxå;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Tezz från Kungens Kurva sa...

Jättefint! Vilken tur att det fanns kvar när du kom tillbaka :)
Längtar också efter lite färg nu och det beror alldeles säkert på snön. Snart får det vara nog med vinter tycker jag.
Kram

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Vilka fina saker du visar på din blogg - pläden var verkligen jättefin. Här fanns så mycket spännande, får kika runt lite...
Va roligt att du ville vara med i min utlottning - lycka till!
Marie

Huset vid ån sa...

Tack för dina alltid så vänliga kommentarer, uppskattar dom jättemycket! Ha en bra o trevlig Torsdag min vän! Kram Therese

mariaK. sa...

Å, vilken tur du hade att den fanns kvar! Det är väldigt jobbigt när man blir kär i någon grej fast inte köper den, och sedan inte kan släppa det...:-)
Soliga kramar, Maria

Cathrin sa...

Tycker ofta att man ångrar köp som inte blev av. (känns i alla fall ofta så) Quilten var jätefin, tur att du fick en andra chans! Hade själv gärna haft en.

Kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej,
Du har en award att hämta på min blogg.
Kram Anan

AkH sa...

Jättevackert, härliga färger! Vill också önska dig en skön helg!
Kram Anna-Karin
hemochting

Lilla Rummet sa...

Hej! vilken tur du hade att den var kvar, den var jättefin, härliga färger.
Önskar dig en fortsatt härlig helg.
Kram Britt

Huset vid ån sa...

God kväll i stugan! Hoppas att du haft en bra dag! Här laddar vi inför melodifestivalen som ska sändas härifrån Örebro. Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Therese

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

Fröken Tindra sa...

Vilken tur du hade, bara att slå till! Den är verkligen fin.
Kram!!